ریپورتاژ چیست؟ آشنایی با انواع رپورتاژ محتوا

ریپورتاژ چیست؟ آشنایی با انواع ریپورتاژ محتوا

آنچه در این مقاله می خوانید:

در طول تاریخ، روش های متفاوتی برای انتقال اطلاعات و تبلیغ یک محصول وجود داشته است. در دنیای امروزی،از وقتی بیدار می شویم تا رسیدن به محل کار و حتی در خانه هنگام استراحت و تماشای تلویزیون، با حجم اندوهی از تبلیغات مخلتف رو به رو می شویم. به همین دلیل، تبلیغات مستقیم تاثیرات خود را کمتر نشان می دهند. امروزه کسب و کار ها برای معرفی و تبلیغ محصول، خدمات و برند خود، نیازمند روشی متفاوت و جذاب هستند. یکی از این روش ها، رپورتاژ آگهی است. این روش به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات روابط عمومی در جهت اطلاع رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان تاثیر مهمی در تبلیغات اینترنتی خواهد داشت. در این مقاله با ریپورتاژ محتوا و انواع آن، آشنا می شویم. در این مقاله بنا داریم به سوال : ریپورتاژ چیست پاسخ دهیم.

انواع تبلیغ

قبل از اینکه با مفهوم ریپورتاژ آشنا شویم، بهتر است انواع تبلیغات در رسانه ها را بشناسیم.

تبلیغ مستقیم

همانطور که قبل تر اشاره شد، تبیغات مستقیم همان تبلیغات آشکاری هستند که هر روز در بیلبورد های تبلیغاتی در سطح شهر، در تلویزیون و حتی پیامک ها و ایمیل هایمان می بینیم. هدف در این نوع تبلیغ، به طور آشکار، واضح و مستقیم به مخاطبان شرح داده می شود. به دلیل فراگیر بودن تبلیغ مستقیم، طبیعی است که مردم نسبت به آن پاسخ نمی دهند و نیاز کسب و کار ها را برآورده نمی کنند.

تبلیغات مجازی با استفاده از ریپورتاژ آگهی و محتوا

تبلیغ غیر مستقیم

تبلیغات غیر مستقیم همانطور که از نامش پیداست، موقع خواندن مقاله یا دیدن رسانه تصویری و ویدیویی، مخاطب احساس نمی کند که در حال خواندن و دیدن یک تبلیغ است. در این حالت، معرفی محصول به طور نامحسوس و پنهان به مخاطب القا می شود.

رپورتاژ چیست؟

رپورتاژ (reportage) در لغت به معنی آگهی است. در واقع رپورتاژ نوعی از تبلیغات غیرمستقیم است که به صورت مقاله، گزارش خبری یا رسانه تصویری و ویدیویی در وبسایت ها منتشر می شود که به نظر برسد یک محتوای خبری یا تحلیلی است. هدف اصلی آن، ارائه اطلاعات مفید و ارزشمند به مخاطبان و در عین حال، تبلیغ غیر مستقیم یک محصول، خدمات یا برند است. مهم ترین نکته نوشتن رپورتاژ، این است که خواننده مقاله یا خبر، احساس نکند که با یک تبلیغ مواجه است. زیرا در این صورت، مخاطب از ادامه خواندن مقاله اجتناب می کند؛ پس رپورتاژ باید محتوایی مفید و آموزنده ارائه کند و به طور غیر مستقیم، برند یا محصول معرفی شود تا برای مخاطب جذاب باشد.

به طور کلی رپورتاژ ترکیبی از گزارش خبری و تبلیغات است که با هدف اطلاع رسانی و تبلیغ  به طور همزمان طراحی شده و به کسب و کار ها کمک می کند تا پیام خود را به شکلی جذاب و قابل اعتماد به مخاطب منتقل کند.

افزایش بازدید و فروش وبسایت با استفاده از ریپورتاژ

مزایای استفاده از رپورتاژ محتوا :

دیده شدن بیشتر

یکی از کارکرد های اصلی ریپورتاژ، برند سازی و آگاهی برند است. اگر سایت هایی که برای ریپورتاژ انتخاب می کنید (سایت هایی که مقاله ریپورتاژ شما روی آن بارگزاری می شود) سایت های پربازدید و پرمخاطب باشند، می توانید طیف گسترده از مخاطبان را هدف قرار دهید. در این صورت، سایت و برند شما بیش از پیش دیده می شود. اکنون دقیق می دانید که ریپورتاژ چیست و چه کاربردی دارد.

افزایش ترافیک وبسایت

یکی از مهم ترین مزایای رپورتاژ، افزایش ترافیک وبسایت است. پس از آپلود رپورتاژ آگهی شما در سایت های دیگر، کاربران و خوانندگان مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شما مراجعه می کنند. در این روش، مخاطبان نه با تبلیغات مستقیم، بلکه با انتخال خودشان وارد سایت شما می شوند به همین دلیل این نوع ترافیک وبسایت معمولا باکیفیت تر است. این افزایش ترافیک ارگانیک، می تواند به بهبود رتبه بندی وبسایت در موتور های جست و جو و  در نتیجه رشد کسب و کار شما کمک کند.

ایجاد اعتماد و اعتبار

ریپورتاژ چیست؟ اگر رپورتاژ محتوا به گونه ای نوشته شود که خواننده آن احساس نکند که در مقابل یک تبلیغ است، حس اعتماد و اعتبار به آن مقاله بیشتر می شود و کاربر نسبت به خواندن ادامه مقاله ترغیب می شود. اگر رپورتاژ دارای اطلاعات مفید و ارزشمند باشد، مخاطب آن را به عنوان یک ویژگی مثبت در نظر می گیرد و وقتی می بیند که شما در حوزه فعالیتتان اطلاعات مفید و مهمی به اشتراک گذاشته اید، بیشتر به برند و کسب و کار شما اعتماد می کند؛ در نتیجه مخاطب به خرید محصولات شما ترغیب می شود.

تشویق به خرید

از آنجایی که ریپورتاژ یک مقاله یا یک گزارش خبری دارای اطلاعات مفید است، کاربران زیادی برای دریافت این اطلاعات وارد سایت می شوند و مقاله را مطالعه می کنند. شما در ریپورتاژ آگهی تان، فرصت زیادی برای معرفی محصول خود دارید پس می توانید با استفاده از روش ایجاد حس نیاز به یک محصول و رفع آن، کاربر ساده را به مشتری تبدیل کنید. البته باید به این نکته هم توجه شود که ریپورتاژ شما یک مقاله دارای اطلاعات یا یک گزارش خبری است، پس از تبلیغ مستقیم خودداری کنید.

حالا که با مزایای رپیورتاژ آشنا شدیم، نیاز است نکاتی را راجع به نوشتن یک ریپورتاژ جذاب بدانیم.

 

 

بیشتر بخوانید:

راهکار های افزایش سرعت وبسایت

بهترین ترکیب های رنگی مناسب وبسایت

 

 

ریپورتاژ محتوا چیست و چگونه یک ریپورتاژ خوب بنویسیم؟

عنوان مناسب و جذاب

ریپورتاژ محتوا چیست ؟ مخاطب با دیدن تیتر مقاله ریپورتاژ شما، به خواندن آن علاقه پیدا می کند. پس حتما عنوان جذابی را برای آگهی ریپورتاژ خود انتخاب کنید.

مقدمه خوب

در ابتدای متن سعی کنید پیش زمینه خوبی در ذهن کاربر ایجاد کند تا نسبت به مطالعه آن مشتاق شود.

انتخاب مقدمه مناسب برای ریپورتاژ اگهی روی وبسایت

ساده و روان نویسی

از کلمات ساده و قابل فهم استفاده کنید تا مطلب برای خواننده سخت نباشد. ساده و روان نویسی کمک می کند که کاربر حس صمیمیت و اعتماد نسبت به شما داشته باشد.

ایجاد حس نیاز

بعد از یک مقدمه خوب و ارائه اطلاعات مفید به خواننده، وقت آن است که احساس نیاز را در کاربر ایجاد کنید. به طوری که کاربر به دنبال آن محصول یا خدمت باشد.

معرفی کلی محصول

پس از اینکه کاربر حس نیاز به محصول را پیدا کرد، کسب و کار خود را به طور کلی توضیح دهید. در این صورت، خواننده برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شما می شود.

انتخاب سایت مناسب برای ریپورتاژ آگهی و محتوا

  1. سایت مورد نظر در حوزه کاری شما فعالیت داشته باشد. قطعا تبلیغ دوچرخه در یک سایت آشپزی معقول نیست! سایتی را پیدا کنید که در حوزه کسب و کار شما فعالیت کند تا در جایی بهینه تر برندتان معرفی شود
  2. سایت دارای اعتبار باشد. هر چقدر مخاطبان سایت بیشتر باشند، معمولا به همان میزان، کسانی که وارد سایت شما می شوند هم بیشتر خواهند بود.
  3. قابلیت انتشار چندگانه در رسانه وجود داشته باشد. قطعا اگر ریپوتاژ شما در قالب مقاله، رسانه تصویری و ویدیویی منتشر شود، تاثیرش بیشتر از یک مقاله عادی است.

معرفی بهترین سایت های ریپورتاژ محتوا و آگهی فارسی

تریبون

یکتانت

تسمینو

انتخاب وبسایت اشتباه برای ریپورتاژ ، میتونه تاثیر منفی روی سئوی سایت شما بزاره

سخن آخر

در این مقاله به طور کامل با مفهوم رپورتاژ آگهی آشنا شدیم. همچنین فهمیدیم که ریپورتاژ چیست و یک رپورتاژ خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد و در چه سایتی آپلود شوند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *